Page 152 - Ekologia prokreacji 2018
P. 152
152 EK OL OGIA PR OKRE A C JI . V ADEME CUM
cym z tego badania jest stwierdzenie, że wśród uczestniczek progra-
mu edukacji seksualnej skoncentrowanej na abstynencji wskaźnik
nieplanowanych ciąż był niższy niż wśród kobiet, których edukacja
seksualna koncentrowała się przede wszystkim na antykoncepcji
lub nie obejmowała w ogóle zagadnienia kontroli urodzeń. Autor-
ki badania przywołują w swoim artykule wyniki wcześniejszych ba-
dań poświęconych wpływowi abstynenckiej edukacji seksualnej na
poziom aborcji wśród młodych kobiet (L. Bonner, M. W. Terwilliger,
S. Kuba, Birth Control Education Variables as Predictors of Unplan-
ned Pregnancy, w: „Western Psychological Association”, April 1999).
W badaniach tych stwierdzono niższy wskaźnik ciąż u kobiet, które
brały udział w abstynenckiej edukacji seksualnej.
(M. Williams, L. Bonner, Sex Education Attitudes and Outcomes Among North Ame-
rican Women, w: „Adolescence”, Vol. 41, nr 161, 2006, s. 2–14)
Wśród uczestniczek programu
edukacji seksualnej skoncentro-
wanej na abstynencji wskaźnik <<
nieplanowanych ciąż był niższy
niż wśród kobiet, których eduka-
cja seksualna koncentrowała się
przede wszystkim na antykoncep-
cji lub nie obejmowała w ogóle
zagadnienia kontroli urodzeń.
Pozytywne efekty abstynenckiej edukacji seksualnej potwierdzają rów-
nież wyniki badań nad programem FACTS (Family Accountability Com-
municating Teen Sexuality). Badania te trwały 3,5 roku. Objęto nimi
140 uczniów, których podzielono na 6 grup. W czterech z sześciu grup
uczniów odnotowano znaczący wzrost postaw abstynenckich.
(L. Carter-Jessop, L. Franklin, J. Heath, G. Jimenez-Irizarry, M. Peace, Abstinence
Education for Urban Youth, w: „Journal of Community Health”, Vol. 25, nr 4, 2000,
s. 293–304)
Analiza wyników abstynenckiego programu Best Friends z Colum-
bii, realizowanego w 100 szkołach w całych Stanach Zjednoczonych
wykazała, że uczniowie uczestniczący w programie niemal 6,5 razy