Page 152 - Ekologia prokreacji 2018
P. 152

152   EK OL OGIA  PR OKRE A C JI .  V ADEME CUM


                  cym z tego badania jest stwierdzenie, że wśród uczestniczek progra-
                  mu edukacji seksualnej skoncentrowanej na abstynencji wskaźnik
                  nieplanowanych ciąż był niższy niż wśród kobiet, których edukacja
                  seksualna  koncentrowała  się  przede  wszystkim  na  antykoncepcji
                  lub nie obejmowała w ogóle zagadnienia kontroli urodzeń. Autor-
                  ki badania przywołują w swoim artykule wyniki wcześniejszych ba-
                  dań poświęconych wpływowi abstynenckiej edukacji seksualnej na
                  poziom aborcji wśród młodych kobiet (L. Bonner, M. W. Terwilliger,
                  S. Kuba, Birth Control Education Variables as Predictors of Unplan-
                  ned Pregnancy, w: „Western Psychological Association”, April 1999).
                  W badaniach tych stwierdzono niższy wskaźnik ciąż u kobiet, które
                  brały udział w abstynenckiej edukacji seksualnej.

                  (M. Williams, L. Bonner, Sex Education Attitudes and Outcomes Among North Ame-
                  rican Women, w: „Adolescence”, Vol. 41, nr 161, 2006, s. 2–14)

                      Wśród uczestniczek programu
                      edukacji seksualnej skoncentro-
                      wanej na abstynencji wskaźnik               <<
                      nieplanowanych ciąż był niższy
                      niż wśród kobiet, których eduka-
                      cja seksualna koncentrowała się
                      przede wszystkim na antykoncep-
                      cji lub nie obejmowała w ogóle
                      zagadnienia kontroli urodzeń.



                  Pozytywne efekty abstynenckiej edukacji seksualnej potwierdzają rów-
                  nież wyniki badań nad programem FACTS (Family Accountability Com-
                  municating Teen Sexuality). Badania te trwały 3,5 roku. Objęto nimi
                  140 uczniów, których podzielono na 6 grup. W czterech z sześciu grup
                  uczniów odnotowano znaczący wzrost postaw abstynenckich.

                  (L.  Carter-Jessop,  L.  Franklin,  J.  Heath,  G.  Jimenez-Irizarry,  M.  Peace,  Abstinence
                  Education for Urban Youth, w: „Journal of Community Health”, Vol. 25, nr 4, 2000,
                  s. 293–304)


                  Analiza wyników abstynenckiego programu Best Friends z Colum-
                  bii, realizowanego w 100 szkołach w całych Stanach Zjednoczonych
                  wykazała, że uczniowie uczestniczący w programie niemal 6,5 razy
   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157